środa, 27 czerwca 2012

Muffinki pełnoziarniste z truskawkami

Poprzedni weekend był bardzo owocny pod względem kulinarnym. Tym razem postanowiłam przyrządzić muffinki w wersji pełnoziarnistej z truskawkami. 
Wyglądały, pachniały i smakowały wybornie. 


Skład na 12 muffinek

200 g mąki pełnoziarnistej 
100 g mąki pszennej 
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 jajo 
30 g cukru - można dodać więcej, zależy od truskawek, trafiłam na bardzo słodkie
250 ml mleka
30-40 ml oleju
cynamon 


Wszystkie składniki mieszamy ze sobą. Rozgrzewamy piekarnik do temperatury 150-180 stopni. Wykładamy gęste ciasto na blaszkę do muffin, mniej więcej łyżkę, następnie nakładamy truskawki (1 większą sztukę) i przykrywamy niewielką ilością ciasta. Wkładamy do piekarnika na 30 minut. Gotowe pachnące muffinki posypujemy cynamonem i/lub cukrem pudrem. 

Jedna muffinka to 124 kcal 

3 komentarze:

  1. Pycha! Muffinki są naprawdę świetne, nigdy nie mam ich dość:D Ale z truskawkami jeszcze nie robiłam, aż dziwne;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować :)póki jeszcze są truskawki :)

      Usuń
  2. Gosia Straszewska30 czerwca 2012 23:05

    Pychota, polecam też tę wersję z jagodami i malinami. Ja zrobiłam 3 jednocześnie wg przepisu i wszsytkie były rewelacyjne! Ze smacznymi pozdrowieniami!

    OdpowiedzUsuń

Top Blogi Durszlak.pl